2016年3月18日星期五

房地產信託基本 REITS

今日煤氣公佈業績, 像往年一樣派息同十送一, 煤氣在香港除了公用事業, 還是獨市公司, 電力反而有兩間, 一間掌管九龍同新界, 另一間掌管港島區, 煤氣供應係全港, 所以PE一向都高, 煤氣應該不需擔心會關門, 是長期值得持有, 過去係恆指回報率最高!

現在開始計算租金, 同伙食, 如果有自住樓都需要計算租金, 原因係超過20年樓都要準備大維修, 這是一筆很高的費用, 所以一定要計算租值, 一間屋約10,000 一個月租金, 伙食預5000, 這樣一年需要18萬息來應付開支, 以往有人買一層收租樓作為退休生活費, 我在09年底用3成資金買一層樓收租, 當時連租約無樓睇, 因為我都住同一層大廈, 所以單位好清楚, 打算租金去供款, 自己儲錢, 可以加快供完, 當我收樓租客約了我去收租單位, 一睇好殘, 租客叫我去目的是說一切破壞都唔關佢事, 之後佢交租都準時, 有問題叫你維修, 當租約完再傾新約, 佢亦都以間屋太殘唔可以加太多租金, 我在想收回來要裝修都要10萬, 地板都蹺起, 仲要搵過新租客, 結果加幾百元算了, 裝修同換租客期間我要供樓, 點計都唔化算, 世事就係咁, 樓價一年比一年高, 很快兩年過去, 再續新約又係話我間屋太殘, 又係加幾百, 隔離都過萬租金, 我收緊8000, 覺得不值, 正值美國停止量化, 打算加息, 賣樓念頭生起, 當時我在買股票留意到房地產信託基金, 我買了置富房地產信託基金, 賺了不錯的錢, 我唔係好了解這基金, 當抄股處理  其實這類基金係2005年面世, 係地產股商廈拆出來, 地產商可以套錢再投資, 讓市民認購, 營運是收租物業減去費用後規定超過9成分派股息 同收租無咩分別, 所以打算賣樓賺到的錢放到基金, 一來唔需要對租客, 處理雜務, 又唔使面對大維修, 唔會拖租, 唔使供樓, 我選擇了405這隻國內商廈, 我買時息率超過7厘, 係這大投資前我都有小量405, 收了兩年息, 都無事發生, 信心大增,今晚睇完東西望個業主遇到惡租霸, 我無後悔這項轉換投資........


5 則留言:

  1. 像我這種怕麻煩的人,感覺上reit比起實體磚頭更好(當然自住另計了)...

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都算過來人, REIT是不錯, 只是不是每月收息

      刪除
  2. 這增長速度多少年未試過?
    頂得住此估值?

    回覆刪除