2016年7月8日星期五

香港生活, 工作, 投資, 退休感想

我對於退休準備始於10年前, 通常都會發生身體力不從心, 感覺大不如前開始, 那時警號係心中彈出, 我當時開始思量這問題, 計算自己的工資, 由於自己學歷有限, 談什麼前程似錦, 當時我開始睇i money, 老師有次介紹一本富爸爸, 窮爸爸的書, 我在書局買不到, 最後在圖書館借, 看完起碼我自己知道工資不夠退休, 其實我出來做野不久我家人巳買了樓, 當時用了國內親友託在港收息的錢一次付錢買, 我阿媽當時都好大膽, 我地一家人用幾年時間儲錢連息還回俾親友, 整個過程是完全不知道, 接著我地用幾年時間儲錢做了裝修, 其實層樓跟我差不多年記, 再後期我們只需要應付生活費, 而阿媽都開始退休了, 那時她都得到一場病, 我覺得係佢長期壓力下釋放出來, 我當時很擔心, 結果可能夠時間而佢開始在公園練民間太極慢慢好轉起來, 捱過了, 退休取回一筆不多的錢, 當時生活水平低而利率高, 生活是可以, 我後期儲錢都快了, 因為不用供樓, 當時我好喜歡買外幣賺息賺價, 每月息都夠生活, 隨著美國次按出現, 金錢不再有價值, 我都開始少了外幣投資, 老一輩還未醒覺蝕了錢, 我一直儲錢直到開始退休念頭出來, 2006年次按端頭出來, 美國不斷減息, 我在2006年將舊樓賣出換了5年樓, 自己補差價, 那是我全部身家, 裝修都不夠錢, 層樓新咗設備都足夠, 有對流窗可以採光, 我們只需要晚上開燈,  總之重新做人一樣, 2008年開始按樓投資生涯, 現在係錢無價值而資產有現金流重要, 同我剛出來做事係完全相反, 現在
社會要津貼我們上一代生活費, 那是最基本, 隨著2元津貼令長者肯走出社會,那兩千多長生津基本不夠, 獨居長者更甚, 大家是否發覺我們努力工作大半生, 晚年都不夠退休, 我們這一代努力做樓奴, 到退休時樓都老, 業主都老有能力保持生活質素, 換樓不用想, 因為你無收入, 年老都做不到樓按, 做到都無錢還, 我退休念頭遲, 但我一直有儲錢習慣, 勉強達到半退休水準, 我有些朋友覺得足夠, 但現在景況看來只達到一半, 因為我都沒想過貶值通漲又長又猛烈, 所以不應說夠, 刻下穩住生活費, 即是生活對沖, 我用405當自己還要交租, 將來換樓大維修用的, 因為有工作現金流可以再找增長股, 友邦就是增長股, 佢需然貴, 但市場有什麼有前景, 有增長又穩陣的股, 好股點會平? 我還努力找新經濟股, 我在奇怪經濟有新舊之分, 不是對應民生需要? 但這類股太熟欠增長動力, 我覺得電訊股有增長, 每年畢業生投身社會對手機沒需求, 有人工還不升值? 樓建多電煤都多了需求, 但這類股要股災先會平, 我入生活對沖股是當時佔領中環入, 除了煤氣, 其他有不錯升幅, 我這一年轉工面對很多年輕人, 他們對工作熱誠是沒有, 只想少做, 因為多做加班沒錢, 對前景沒什麼希望, 有些家境不錯, 唔做都不緊張, 在家父母會供應, 最近有個同事轉了組工作多了, 晚晚都8點半, 佢家人問佢點解咁夜? 同事話加班, 父母話咁傻無錢仲加班? 我都好奇佢點答? 佢話無出聲, 話有次想俾信唔做? 我話你剛開始新工作, 可能未熟, 佢話前面同事係老手, 我8點半走佢都未走, 仲要攞回家做, 我當場無出聲, 我只好說做多一個月睇下點, 唔得先唔做, 我巳經帮了他一個月, 我合約未滿仲係度, 唔得我可以帮手, 我覺得中層說他們能力低, 父母慣養佢地, 唔知點教細路? 我都唔知講咩好, 究竟邊個問題? 佢地更沒想退休, 因為自己這年紀都無想, 佢地好在有強積金出來工作即供, 夠時間去滾, 至於與我年紀差不遠但有學歷有牌會計師朋友, 最近搵我取投資經驗, 佢話工作壓力大, 下面唔聽話, 唔準時交貨, 最近得三高, 我話你好高薪, 佢話父母跟他太太不合, 要分兩頭家, 佢要負起供父母, 所以唔係多, 佢兩公婆都是高薪, 我想佢地供完樓, 無小朋友, 電視講人生唔煩呢兩樣可以好寫意, 似乎又唔係, 可能無小朋友, 將來老靠自己, 好可惜, 會計師不見得投資叻, 我叫佢睇年報投資, 佢做上市公司會計難唔到佢, 佢可能做呢行厭呢行, 我叫佢慢慢來, 見盡咁多情況, 在香港可以點生活呢? 

6 則留言:

  1. 總找到出路,持續理性投資。

    回覆刪除
  2. 多謝你的分享,一直由你第一篇看下去,獲益良多,主要是投資心態方面. 我自己40+,正如你文中所說,開始力不從心,要步署一下退休之路.現在自己的股票組合是收息股為主,至今是-4%回報.想認真去上課學投資,不知道你有什麼建議? 我沒有會計底,中學畢業後沒有接觸數學,所以看年報可以說是有很大難度.

    回覆刪除
    回覆
    1. 現在恆指在21000點衝唔過,過亦都企唔穩,今日有大行有下行風險,現在我都不進貨,攻不過往下一線看,你可以在下一線入優質股,真上行你手上的貨該有正回報,那儲下錢,自己找書看,我只可以說你越了解,震走你機會越小,遲些我多寫投資經驗大家研究下。

      刪除
  3. 好多香港人就係為左買樓而放棄好多嘢,到供完層樓先發覺自己已經力不從心,而且未準備好退休,有啲年青人就係睇到上一代既樣板,唔想行返呢條路,所以寧願選擇玩樂人生。

    回覆刪除